Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.belstu.by/handle/123456789/27327
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Федарцова, Тамара Мікалаеўна | be |
dc.date.accessioned | 2018-12-18T08:43:11Z | - |
dc.date.available | 2018-12-18T08:43:11Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Федарцова, Т. М. Функцыі і сімволіка колеру ў паэтычным тэксце / Т. М. Федарцова // Труды БГТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. - Минск : БГТУ, 2018. - № 2 (213). - С. 100-105. | ru |
dc.identifier.uri | https://elib.belstu.by/handle/123456789/27327 | - |
dc.description.abstract | Аб’ектам даследавання ў дадзеным артыкуле з’яўляюцца функцыі і сімволіка колеру. Бо колер для кожнага з нас – гэта магутнае інфармацыйнае поле, насычанае пэўнымі асацыяцыямі і сімваламі. Усю колеравую гаму мы ўспрымаем ад самага нараджэння, класіфікуем яе ў адпаведнасці з нашай асацыятыўнасцю. Нямецкі мастацтвазнаўца Герхард Цойгнер лічыў, што колер, дзякуючы асацыяцыям, можа набываць пэўную эмацыйную афарбоўку або выклікаць тыя ці іншыя пачуцці ў залежнасці ад вопыту, набытага чалавекам пры ўспрыманні колеру і адпаведнага прадмета. Сапраўды, асацыятыўная вобразнасць дапамагае лепш зразумець кантэкст паэтычнага твора. Знайсці не толькі сваё слова, але і свой колер, як таемную «падсветку» слова, — творчае крэда кожнага паэта, кожнай адоранай асобы. Аўтарская сістэма колерабачання дапамагае рэцыпіенту зразумець асаблівасці будовы вобразных асацыяцый. Каляронімамі, напрыклад, шчодра насычана, творчасць нашых класікаў: Багдановіча, Купалы, Коласа, Танка і інш. Сімволіка колеру актыўна выкарыстоўваецца ў іконаграфіі, геральдыцы, выяўленчым мастацтве і мастацкіх тэкстах. Але ў літаратурных творах кожны колер можа быць прачытаны як слова і вытлумачаны як сігнал, знак, сімвал. Менавіта ў мастацкім тэксце каляронімы выконваюць тры функцыі: сэнсавую (напрыклад, М. Багдановіч, каб падкрэсліць свае перажыванні, навеяныя хуткай ростанню з любай дзяўчынай, піша: «Я пачарнеў, ад горкіх слёз…», і чытач адчу- вае гнлыбіню яго смутку); апісальную, якая выкарыстоўваецца аўтарамі для большай выразнасці сказанага; эмацыянальную, якая пэўным чынам уздзейнічае на пачуцці і светаўспрыманне кожнага чытача. | be |
dc.format.mimetype | application/pdf | ru |
dc.publisher | БГТУ | ru |
dc.subject | поэзия | ru |
dc.subject | текст | ru |
dc.subject | лирика | ru |
dc.subject | колоронимы | ru |
dc.subject | метафоры | ru |
dc.subject | символизм | ru |
dc.subject | символика текста | ru |
dc.subject | версификация | ru |
dc.subject | концепт | ru |
dc.subject | парадигма | ru |
dc.subject | окраска текста | ru |
dc.title | Функцыі і сімволіка колеру ў паэтычным тэксце | ru |
dc.type | Article | en |
dc.identifier.udc | 82-3 | - |
Appears in Collections: | выпуск журнала постатейно |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fedarcova_Funkcyі.pdf | 667.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.