Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.belstu.by/handle/123456789/72352
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAsmykovich, Ivan-
dc.contributor.authorPyzhkova, Olga-
dc.contributor.authorBorkovskaya, Inna-
dc.date.accessioned2025-11-13T07:30:09Z-
dc.date.available2025-11-13T07:30:09Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationAsmykovich, I. Distance learning and training for studentsfrom Belarus / I. Asmykovich, O. Pyzhkova, I. Borkovskaya. - Text : electronic // IT and educational analytics. - 2024. - Vol. 1, № 2. - P. 14-22. - Bibliogr.: at the end of the article.ru
dc.identifier.urihttps://elib.belstu.by/handle/123456789/72352-
dc.description.abstractThe article discusses the problem of modernapproaches to distance learning methods. It examines the disadvantages and advantages of distance learning, briefly reviewing the latest publications on distance learning in mathematics and noting the main difficulties in such technology. Distance learning and the specificity of its implementation (technical, pedagogical, technological, organizational) are the subjects of scientific research. The findings of a survey conducted among Belarusian State Technological University students are utilized. Results.The article proposes a solution to ensure the quality of mathematical education in modern conditions-a combination of classical teaching approaches with information and communication technologies. It emphasizes that the degree of knowledge assimilation depends not solely on the teacher's presentation of the material but also on the student's motivation to learn the subject. Conclusions. We underscore the importance of instilling in students the skills of self-education, self-organization, independent decision-making, and the desire for self-development. We also stress the need to leverage all learning opportunities and establish feedback from students in online learning.ru
dc.description.abstractВ статье рассматривается проблема современных подходов к дистанционным методам обучения. В ней рассматриваются недостатки и преимущества дистанционного обучения, дается краткий обзор последних публикаций по дистанционному обучению математике и отмечаются основные трудности, связанные с такой технологией. Дистанционное обучение и специфика его реализации (техническая, педагогическая, технологическая, организационная) являются предметами научных исследований. Использованы результаты опроса, проведенного среди студентов Белорусского государственного технологического университета. Результаты.В статье предлагается решение для обеспечения качества математического образования в современных условиях - сочетание классических подходов к обучению с информационно-коммуникационными технологиями. В нем подчеркивается, что степень усвоения знаний зависит не только от того, как преподаватель подает материал, но и от мотивации студента к изучению предмета. Выводы. Мы подчеркиваем важность привития учащимся навыков самообразования, самоорганизации, самостоятельного принятия решений и стремления к саморазвитию. Мы также подчеркиваем необходимость использования всех возможностей обучения и налаживания обратной связи со студентами при онлайн-обучении.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfru
dc.language.isoenru
dc.subjectdistance learningru
dc.subjectteaching methodsru
dc.subjectclassical approachru
dc.subjectinformation and communication technologiesru
dc.subjecteducational problemru
dc.subjecteducationru
dc.subjectдистанционное обучениеru
dc.subjectметоды обученияru
dc.subjectклассический подходru
dc.subjectинформационно-коммуникационные технологииru
dc.subjectобразовательная проблемаru
dc.subjectобразованиеru
dc.titleDistance learning and training for studentsfrom Belarusru
dc.typeArticleru
dc.identifier.udc37.018.43-057.875(476)-
dc.identifier.DOI10.31110/ITandEA-v.2024.v2.02-
Appears in Collections:Статьи в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Asmykovich I. DISTANCE LEARNING.pdf2.52 MBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.