Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.belstu.by/handle/123456789/25806
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Федарцова, Тамара Мікалаеўна | be |
dc.date.accessioned | 2018-06-07T11:00:21Z | - |
dc.date.available | 2018-06-07T11:00:21Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Федарцова, Т. М. Спецыфічныя асаблівасці беларускага трыялета / Т. М. Федарцова // Труды БГТУ. Серия 4, Принт- и медиатехнологии. - Минск : БГТУ, 2018. - № 1 (207). – С. 84-89 | ru |
dc.identifier.uri | https://elib.belstu.by/handle/123456789/25806 | - |
dc.description.abstract | У ХХ ст. на Беларусі ствараліся не толькі санеты, але і трыялеты, рандо, рандэлі, нават такія нязвыклыя, "чужыя" формы верша, як танка і рубаі, якія былі ўпершыню ўведзены ў беларускую версіфікацыю М. Багдановічам. І хоць адзначаныя вершаформы не прызнаваліся тагачаснай афіцыйнай крытыкай, якая лічыла, што змест рэвалюцыйнага часу павінен афармляцца па-новаму, а не з дапамогай састарэлых формаў, тым не менш яны паступова адваёўвалі авангардныя пазіцыі. У развітых нацыянальных літаратурах (а да такіх адносіцца сёння і беларуская) можна прасачыць, як цвёрдыя формы верша залежаць ад гістарычна абумоўленых, стабільных, традыцыйных жанраў − оды, элегіі, байкі і ствараюць свае разнавіднасці (паводле разнавіднасці пафасу): элегічны трыялет, адычны трыялет, маралістычны трыялет, іначай − эталагічны, нораваапісальны. Сінтэз асноўных адзнак жанру і цвёрдай вершаванай формы адбываецца па той прычыне, што такія жанры, як ода, элегія, байка, пераходзяць з аднаго гістарычнага часу ў другі, не губляючы сваёй асноўнай змястоўнасці. Менавіта праз гэтыя жанры і яшчэ баладу "прайшоў нязменны змест" кожнай гістарычнай эпохі, таму яны дамінавалі раней і дамінуюць зараз і называюцца традыцыйнымі ці сталымі. А пераходныя лірычныя жанры і цвёрдыя формы верша як бы лучацца з імі. Культывацыя вядомых у свеце формаў верша адбывалася ў нашай нацыянальнай літаратуры таму, што, скарыстаўшы класічныя ўзоры сусветнай літаратуры, нашы творцы слоўнага мастацтва імкнуліся даказаць, што беларуская версіфікацыя не горшая, развіваецца па агульных канонах і правілах, існуе не паралельна з сусветным літаратурным працэсам, а знаходзіцца ў яго цэнтры і актыўна развівае свае ўласныя набыткі. | be |
dc.format.mimetype | application/pdf | ru |
dc.publisher | БГТУ | ru |
dc.subject | трыялеты | ru |
dc.subject | триолеты | ru |
dc.subject | беларуская паэзія | ru |
dc.subject | вершы | ru |
dc.subject | стихотворения | ru |
dc.subject | белорусская поэзия | ru |
dc.subject | беларуская літаратура | ru |
dc.subject | формы вершаў | ru |
dc.subject | стихотворные формы | ru |
dc.title | Спецыфічныя асаблівасці беларускага трыялета | ru |
dc.type | Article | en |
dc.identifier.udc | 82-193.4 | - |
Appears in Collections: | выпуск журнала постатейно |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fedarcova.pdf | 681.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.