Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.belstu.by/handle/123456789/66414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАстрога, Валянціна Міхайлаўна-
dc.date.accessioned2024-06-20T13:33:49Z-
dc.date.available2024-06-20T13:33:49Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationАстрога, В. М. Падрыхтоўка настаўніцкіх кадраў у Беларусі (другая палова XIX - пачатак XX стагоддзя) / В. М. Астрога // Веснік адукацыі. - 2007. - № 10. - С. 66-72. - Бібліягр.: 10 назв.ru
dc.identifier.urihttps://elib.belstu.by/handle/123456789/66414-
dc.description.abstractНа працягу другой паловы XIX — пачатку XX стагоддзя ў Беларусі склалася пэўная сістэма прафесійнага навучання настаўніцкіх кадраў. Пры адсутнасці вышэйшых адбываўся працэс станаўлення і развіцця сярэдніх педагагічных навучальных устаноў, да якіх адносіліся настаўніцкія семінарыі, педагагічныя курсы і восьмыя педагагічныя класы жаночых гімназій. З мэтай падрыхтоўкі настаўнікаў гарадскіх і вышэйшых пачатковых вучылішчаў адкрыты настаўніцкія інстытуты, якія рыхтавалі лепшых для свайго часу спецыялістаў. Маючы нядрэнную матэрыяльна-тэхнічную базу для навучання, дастаткова кваліфікаваных выкладчыкаў, распрацаваныя планы і праграмы, настаўніцкія семінарыі і інстытуты забяспечвалі магчымасць атрымання будучымі педа­гогамі тэарэтычнай і практычнай падрыхтоўкі. Навучальныя ўстановы духоўнага ведамства (другакласныя і царкоўна-настаўніцкія школы, кароткатэрміновыя курсы) адносіліся да ніжэйшых. Разам з тым яны адыгралі станоўчую ролю ў павышэнні пісьменнасці сельскіх жыхароў. За гэтыя складаныя дзесяцігоддзі быў набыты каштоўны вопыт, створаны багаты арсенал формаў і метадаў прафесійнай адукацыі.ru
dc.description.abstractВо второй половине XIX — начале XX веков в Беларуси сложилась определенная система профессиональной подготовки учителей. В условиях отсутствия высшего образования происходил процесс становления и развития средних педагогических учебных заведений, включавших учительские семинарии, педагогические курсы и восьмые педагогические классы женских гимназий. Для подготовки учителей городских и высших начальных школ открывались учительские институты, готовившие лучших для своего времени специалистов. Имея хорошую материально-техническую базу для подготовки, достаточно квалифицированных преподавателей, разработанные планы и программы, учительские семинарии и институты давали возможность будущим учителям получать теоретическую и практическую подготовку. Учебные заведения духовенства (средние и церковно-учительские школы, краткосрочные курсы) были одними из самых низких. В то же время они сыграли положительную роль в повышении грамотности сельских жителей. За эти трудные десятилетия был накоплен ценный опыт, создан богатый арсенал форм и методов профессионального образования.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfru
dc.language.isoberu
dc.subjectпісьменнасць сельскіх жыхароўru
dc.subjectгісторыя педагогікіru
dc.subjectпадрыхтоўка настаўніцкіх кадраўru
dc.subjectнастаўніцкія семінарыіru
dc.subjectграмотность сельских жителейru
dc.subjectистория педагогикиru
dc.subjectподготовка учительских кадровru
dc.subjectучительские семинарииru
dc.titleПадрыхтоўка настаўніцкіх кадраў у Беларусі (другая палова XIX - пачатак XX стагоддзя)ru
dc.typeArticleru
dc.identifier.udc37.091.12"18/19-
local.author.alternativeОстрога, Валентина Михайловна-
Appears in Collections:Статьи в республиканских изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Астрога_Падрыхтоўка.pdf720.82 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.