Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.belstu.by/handle/123456789/68163
Title: Асноўныя напрамкі вывучэння афарызма (эмпірычны і тэарэтычны аспекты)
Authors: Іваноў, Яўген Яўгенавіч
Keywords: афарызм
эмпірычны аспект
тэарэтычны аспект
філасофія
фалькларыстыка
мовазнаўства
Issue Date: 2024
Publisher: БДТУ
Citation: Іваноў Я. Я. Асноўныя напрамкі вывучэння афарызма (эмпірычны і тэарэтычны аспекты) // Труды БГТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. 2024. № 2 (285). С. 116–127.
Abstract: Вызначэнне эмпірычных, протанавуковых і тэарэтычных (уласна навуковых) уяўленняў аб афарызме адыгрывае найважнейшую ролю ў развіцці афарыстыкі як асобнага адгалінавання ведаў. У артыкуле прадстаўлены агляд развіцця інтэрпрэтацый афарызма ў еўрапейскім філасофскім, літаратурным, фальклорным і навуковым працэсах на працягу апошніх больш чым двух з паловай тысячагоддзяў. Мэта даследавання – акрэсліць асноўныя напрамкі вывучэння афарызма ў эмпірычным і тэарэтычным аспектах ад протанавуковых ведаў да ўласна навуковага асэнсавання. У выніку даследавання ўстаноўлена, што эмпірычныя разуменні не толькі акрэслілі развіццё протанавуковых напрамкаў вывучэння, але і прадвызначылі фармаванне ўласна навуковага асэнсавання афарызма. Тэарэтычны аспект вывучэння афарызма размяжоўваецца на чатыры асноўныя падыходы: літаратуразнаўчы, філасофска-навуковы, фалькларыстычны, мовазнаўчы. Найбольш значным у дыяхранічнай перспектыве з’яўляецца філасофска-навуковы падыход, у сінхранічным плане – літаратуразнаўчы, у аналітычным ракурсе – фалькларыстычны, у сінтэтычнай праекцыі – лінгвістычны падыход. Менавіта моўная прырода афарызма аб’ядноўвае ўсе астатнія навуковыя падыходы, паколькі грунтуецца на яго разуменні як аднафразавага тэксту з абагульненым зместам, што актуальна ў межах і філасофіі, і літаратуры, і ў фальклоры, і ў маўленчай практыцы.
URI: https://elib.belstu.by/handle/123456789/68163
Appears in Collections:выпуск журнала постатейно

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16. Іваноў.pdf788.33 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.