Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.belstu.by/handle/123456789/68721
Title: | Interactive mobile platforms for programming training: effect on personnel training for the IT industry |
Authors: | Spirina, Ye. A. Bekishev, A. |
Keywords: | interactive mobile platforms programming training personnel training IT industry интерактивные мобильные платформы обучение программированию программирование подготовка кадров для IT IT-индустрия |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | БГТУ |
Citation: | Spirina, Ye. A. Interactive mobile platforms for programming training: effect on personnel training for the IT industry / Ye. A. Spirina, A. Bekishev // Повышение качества жизни и обеспечение конкурентоспособности экономики на основе инновационных и научно-технических разработок : сборник статей VII Международной научно-технической конференции "Минские научные чтения - 2024", Минск, 3-5 декабря 2024 г.: в 3 томах. Том 1. - Минск : БГТУ, 2024. – С. 91-94. |
Abstract: | Interactive mobile platforms for learning programming are becoming essential in training professionals for the IT sector and related fields. By leveraging gamification and personalized learning, they make programming more accessible and engaging, accelerating the adaptation of specialists to market demands and supporting the growth of the digital economy Интерактивные мобильные платформы для обучения программированию становятся ключевыми в подготовке кадров для IT и смежных отраслей. Используя геймификацию и персонализированное обучение, они делают освоение программирования доступным и привлекательным, что ускоряет адаптацию специалистов к требованиям рынка и поддерживает рост цифровой экономики. |
URI: | https://elib.belstu.by/handle/123456789/68721 |
Appears in Collections: | материалы конференции постатейно |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Spirina_Interactive.pdf | 269.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.