Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.belstu.by/handle/123456789/69858
Название: Асноўныя напрамкі лінгвістычнага вывучэння афарызма
Авторы: Іваноў, Яўген Яўгенавіч
Ключевые слова: афарызм
беларуская філалогія
парэміялогія
беларуская лінгвістыка
Дата публикации: 2025
Издательство: БГТУ
Библиографическое описание: Іваноў Я. Я. Асноўныя напрамкі лінгвістычнага вывучэння афарызма // Труды БГТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. 2025. № 1 (291). С. 108–119
Краткий осмотр (реферат): Вызначэнне аспектаў лінгвістычнага вывучэння афарызма адыгрывае важнейшую ролю ў развіцці афарыстыкі як асобнага адгалінавання мовазнаўчых ведаў. У артыкуле прадстаўлены агляд развіцця і сучаснай парадыгмы даследаванняў афарызма як маўленчага твора і як моўнай адзінкі на працягу апошніх ста гадоў. Мэта даследавання – акрэсліць асноўныя напрамкі лінгвістычнага вывучэння афарызма ў другой палове ХХ – пачатку ХХІ ст. (на матэрыяле больш за 2000 навуковых прац, якія пабачылі свет у гэты перыяд і якія прысвечаны апісанню афарызма на розных мовах). У выніку даследавання ўстаноўлена, што на мовазнаўчае разуменне афарызма аказалі моцны ўплыў сфармаваныя раней нелінгвістычныя падыходы да яго вывучэння: літаратуразнаўчы і фалькларыстычны. Такі ўплыў паспрыяў развіццю двух найбольш традыцыйных напрамкаў мовазнаўчага вывучэння афарызма як літаратурнага твора і як фальклорнага тэксту. З сярэдзіны ХХ ст. і да сённяшняга часу развіваюцца тры асноўныя напрамкі мовазнаўчага вывучэння афарызма: фразеалагічны, парэміялагічны, лінгвакраіназнаўчы. Паралельна развіваецца яшчэ адзін – семантычны напрамак вывучэння афарызма як спецыфічнага паводле зместу выказвання. У сучасным мовазнаўстве (з 1990-х гг.) развіваецца яшчэ некалькі напрамкаў вывучэння афарызма: лінгвастылістычны; лінгватэксталагічны; ідыястылістычны; лінгвадыдактычны; структурны; лінгвасеміятычны; лінгва-прагматычны; лінгвакультуралагічны; псіхалінгвістычны. На пачатку ХХІ ст. пачалі з’яўляцца комплексныя апісанні афарызмаў адной мовы (беларускай, рускай, украінскай). Акрамя гэтага, даволі актыўна развіваюцца на матэрыяле розных моў асобныя рознааспектныя даследаванні структуры, семантыкі, функцый афарызма як моўнай і маўленчай адзінкі. Вывучэнне моўнай прыроды афарызма з’яўляецца вельмі стракатым і метадалагічна неакрэсленым
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://elib.belstu.by/handle/123456789/69858
Располагается в коллекциях:выпуск журнала постатейно

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
15. Іваноў.pdf814.54 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.