Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.belstu.by/handle/123456789/69866
Title: | Навуковыя беларускія медыя: сістэмаўтваральныя фактары |
Authors: | Лук’янюк, Юлія Мікалаеўна |
Keywords: | сістэмаўтваральны фактар беларускія навуковыя медыя навуковая журналістыка |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | БГТУ |
Citation: | Лук’янюк Ю. М. Навуковыя беларускія медыя: сістэмаўтваральныя фактары // Труды БГТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. 2025. № 1 (291). С. 59–62. |
Abstract: | У артыкуле разглядаюцца сістэмаўтваральныя фактары функцыянавання і развіцця навуковых беларускіх медыя. Вызначаны кагнітыўныя задачы навуковых медыя як феномена пазнавальнай дзейнасці. Разгледжаны канцэпцыі навуковых лічбавых медыя і вэб-пляцовак для інфармавання чытачоў пра новыя навуковыя адкрыцці, мерапрыемствы. Вылучаны сістэмаўтваральныя фактары, якія ўплываюць на станаўленне і развіццё навуковых медыя Беларусі: 1) гістарычныя перадумовы функцыянавання навуковых медыя ў савецкі перыяд і ў эпоху дзяржаўнай незалежнасці; 2) глабалізацыя рынку медыя ў цэлым і кансалідацыя навуковых медыя ў кантынууме навуковай супольнасці, які складаецца са стратыфікаванай па мэтавай прыкмеце аўдыторыі; 3) нарастанне патрэбы аўдыторыі ў даступнасці, пашырэнні аб’ёму і пастаяннай актуалізацыі навуковых ведаў; 4) змена крытэрыяў “чытабельнасці” навуковых ведаў; 5) дыспазіцыя аўтара навуковага артыкула (навуковец, даследчык і журналіст). Навуковая журналістыка працягвае заставацца формай пазнавальнай дзейнасці, паколькі працэсамі пазнання з’яўляюцца ўспрыманне, асэнсаванне, аналіз, абагульненне, сінтэз, інтэрпрэтацыя інфармацыі па пэўнай праблеме даследавання. Пры гэтым дадзеныя працэсы ажыццяўляюцца ў двухбаковым парадку: ад аўтара да навуковай супольнасці ў цэлым і ад аўтара да пэўнага чытача. |
URI: | https://elib.belstu.by/handle/123456789/69866 |
Appears in Collections: | выпуск журнала постатейно |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
8. Лук'янюк.pdf | 695.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.