Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.belstu.by/handle/123456789/65515
Title: | Матывацыя арфаграфічна граматнага пісьма па-беларуску сярод школьнікаў і студэнтаў |
Authors: | Куліковіч, Уладзімір іванавіч |
Keywords: | беларуская мова беларуская арфаграфія правапісанне метамоўная свядомасць матывацыйныя чыннікі белорусский язык белорусская орфография правописание метаязыковое сознание мотивационные факторы |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Куліковіч, У. І. Матывацыя арфаграфічна граматнага пісьма па-беларуску сярод школьнікаў і студэнтаў / У. І. Куліковіч // Роднае слова. - 2014. - № 2. - С. 50-55. - Бібліягр.: 5 назв. |
Abstract: | Артыкул прысвечаны асэнсаванню даміноўных матывацыйных чыннікаў, якія прадвызначаюць вывучэнне беларускай арфаграфіі i ўплываюць на метамоўную свядомасць карыстальнікаў i носьбітаў беларускай мовы. Аналізуюцца адказы школьнікаў i студэнтаў на пытанні, якія датычацца мэтазгоднасці вывучэння беларускай арфаграфіі. Робіццца выснова, што ў метамоўнай свядомасці беларускіх рэспандэнтаў на першым i другім месцах стаяць "патрыятычная" і 'гуманітарная" матывацыя вывучэння арфаграфіі. Змяшчаюцца прапановы па ўдасканаленню сучасных падручнікаў i дапаможнікаў. Статья посвящена осмыслению доминирующих мотивационных факторов, предопределяющих изучение белорусской орфографии и влияющих на метаязыковое сознание пользователей и носителей белорусского языка. Анализируются ответы школьников и студентов на вопросы, связанные с целесообразностью изучения белорусской орфографии. Сделан вывод, что в металингвистическом сознании белорусских респондентов на первом и втором месте стоят «патриотические» и «гуманитарные» мотивы изучения правописания. |
URI: | https://elib.belstu.by/handle/123456789/65515 |
Appears in Collections: | Статьи в республиканских изданиях |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Куліковіч_Матывацыя.pdf | 524.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.